lauantai 15. marraskuuta 2008

Lauantaina

Marraskuun pimeys ja ehkä juuri siksi tunne, ettei päivä käynnistyisi millään. Intoa tuovat kiiltokuvat ja silkkipaperit, ehdottomasti yhdessä. Ehkä näistä saa juuri nyt väriä tarpeeseen.

Toisaalta kudon ruskealla, itselleni oudolla ja vieraalla värillä. Mutta joka tuntuukin yllättävän kotoisalta ja hyvältä.

Ja sitten on uusi kamera, jonka kilk, klik ääneen olen täysin ihastunut.

Kiiltokuvat ostin Tiimarissa, missä oli aidosti ystävällinen ja aurinkoinen myyjä (valitettavasti tätä näkee aika harvoin). Sanoi, että ihanaa, kun joku ostaa kiiltokuvia, harvemmin kun enää näkee. Minulle ne ovat nyt ihan in ja must.

8 kommenttia:

Killisilmä kirjoitti...

Hieno käärö, kauniita värejä.

Silkkipaperi-kiiltokuva -yhtälö näyttääkin lupaavalta :) En pysty muistamaan milloin olisin viimeksi tehnyt jotain silkkipaperista.

Taidankin mennä ensi viikolla kiiltokuvaostoksille. Minulla on kasa omia vanhoja kiiltokuviani, mutten osaa käyttää niitä mihinkään. Luulen että ne ovat liian söpöjä. Mutta kiiltokuviahan on vähemmän söpöjäkin olemassa. Esim tuo papukaija on hieno.

Uudella kameralla on kiva leikkiä, eikös :)

Tuula kirjoitti...

Kiiltokuvahullu täälläkin :) Tekisi mieli askarrella niistä yhtä sun toista. Joulukoristeita, kortteja ja sen sellaista. Samoin omia lapsuuden kiiltokuviani olen katsellut ja muistellut niitä aikoja nostalgisin fiiliksin...

HeidiHelmiina kirjoitti...

Killisilmä, olen toistaiseksi vain paketoinut silkkipaperilla, vielä en ole ennättänyt näpertämään niistä muuta, mutta tarkoituksena on.

En raaskinut montaa arkkia kiiltokuvia ostaa. Harmittaa, että joku on keksinyt yhdistää kaksi arkkia yhteen. Toisella puolella on kivoja ja toisella jotain, mitä ei haluaisi ostaa.

Minulla on säästössä vain muutamia vanhoja kiiltokuvia lapsuudestani ja niitä en raaski käyttää mihinkään.

Uudella kameralla on kiva leikkiä, tosin en ole vielä paljoa kuvia napsinut.

Tuula, olen yleensä ostanut vain jouluisin jouluisia kiiltokuvia. Nyt siis lapsuuden kaukokaipuussa ja nostalgianälässä tein poikkeuksen tähän. Siskoni on viisi vuotta minua vanhempi ja hänelle kiiltokuvat olivat tärkeämpiä kuin minulle, mutta keräsin minäkin niitä.

Ilona kirjoitti...

Minäkin keräsin kiiltokuvia lapsena, ja melkein kaikki on tallella. Kortteihin olen käyttänyt, mitähän muuta niistä keksisi...

virkattu lintu kirjoitti...

Kauniit kuvat!

Silkkipaperista ja kiiltokuvista tykkään minäkin kovasti. Silkkipaperi on kaunista myös ryppyisenä, sitä voi siis käyttää paketoimiseen monta kertaa, kätevää.

Onnea uudelle kameralle :)

pikkujutut kirjoitti...

Onnittelut uuden kameran omistajalle!

Yritin juuri kaivella esiin silkkipapereita joita muutossa joskus kaytettiin ja jotka sailoin ja jotka olen hukannut. Silkkipaperit ovat suosikkejani, kiiltokuvat myos.

magi kirjoitti...

long time no see!

HeidiHelmiina kirjoitti...

Ilona, hienoa, että sinulla on lapsuudenaikaiset vielä tallessa. Itselleni tuli mieleen, että voisi tehdä esim. kirjanmerkkejä. Tulisivat tarpeeseen.

Paperisydän, kiitos kameran puolesta. Olen ottanut vasta n. 30 kuvaa. Odotan viikonloppua, että ennättäisin harjoittelemaan sen kanssa.

Pikkujutut, toivottavasti löydät. Ja kiitos. Ainakin puolentoista vuoden haave on toteutunut ja kun vanha kamera alkoi oireilla, niin olikin jo korkea aika.

Magi, kiva kun piipahdit.