maanantai 3. toukokuuta 2010

Leikekirjailua ja siivousta

Olen kasannut taas leikekirjaa. Yrittänyt päästä eroon lehdistä ja ollut tyytyväinen siitä, että uusiin lehtiin ei ole mennyt euroakaan rahaa. Uusia en halua ostaa, vanhoissakin on katsottavaa. Ja parhaat palat niistä siis talletetaan. Huomaan pitäväni monesta, vanhasta ja väreistä, toisaalta valkoisesta ja avarasta. Valosta, keksinnöistä, persoonallisista ratkaisuista, veistoksillisesta harmoniasta, maalauksista (valokuvasuurennoskin voisi olla kiva), suorista linjoista, pinoista, koreista, käsitöistä tai ylipäätään siitä, että harrastukset saavat näkyä...
Ehkä olisi helpompi ja parempi ajatella "mitä ei minulle kiitos" -listaa. Sen suhteen osaisin olla ehdoton.

Toiseen aukemaan olen kasannut mustia seiniä. Minulla on jäänyt kesken projekti, maustehyllyn peitto liitutaulumaaliovella. Syksyllä mahan kanssa kävin kysymässä levyä oveksi. Puutavarakauppa myi niin isoja levyjä, etten olisi saanut sellaista millään kuljetettua. Projekti on sittemmin jäänyt roikkumaan, kun kaksi päivää kyselystä, olinkin jo synnyttämässä.

2 kommenttia:

Miia-Rebekka kirjoitti...

Mulla on just ollut mielessä aloittaa leikekirja noista isoista vanhoista lehtipinoista, joista en malta luopua, mutta jotka vie tilaa varastossa.

Tuo maustehyllyn oven maalaaminen liitutaulumaalilla kuulostaa tosi kivalta idealta. Voisin ajatella samaa meidän keittiöön, mutta ehkä on parasta saada ensin kesken jääneet projektit valmiiksi asti.

HeidiHelmiina kirjoitti...

Miia-Rebekka, minä säästän parhaimmat lehdet, muut raaskin leikata. Haluan kyllä säilyttää useimmiten koko artikkelin, koska siten näkee kokonaisuuden.
Ovi on helppo tehdä. Oikean kokoinen levy vain tarvitaan, siihen porataan reikä, joka toimii vetimenä ja sitten tarvitaan saranat ja maalia vain päälle. Saisinpa tämän jo tehtyä ja nuo maustehyllyn roinat piiloon.