perjantai 2. tammikuuta 2009

Tytön muotokuva on koristanut yöpöytääni kauan. Olen unohtanut tekijän, muistan, että joku venäläinen kai. Ja unohdus on vaivannut. Kirjoitin maalauksen tekijän kyllä aikoinaan muistiin, mutta kadotin tiedon. Eilen yllättäen tuli vastaan lappu, jossa luki: Soroka Grigori Vasiljevits, Jelizaveta Nikolajenva Miljukovan muotokuva, 1840-luvun jälkipuolisko. Öljy kankaalle 33 x 25. Luulin jo asian ratkenneen, tarkistan vain Googlelta, voinko yhdistää kuvan ja lapun tiedot. Ei kertonut Google mitään, en voinut yhdistää. Todennäköisesti kyseessä on yksi ja sama, mutta ärsyttää ettei voi olla täysin varma.

2 kommenttia:

aino kirjoitti...

minulla on tuo postikorttina, ja takana lukee tiedot muistaakseni. voin tarkistaa ja laittaa sitten sinulle tiedon. kunhan etsin jostain laatikosta sen käsiini.
olen säilyttänyt korttia vuodesta -94 ainakin, välillä se on esillä, välillä ei. mutta ihana kortti ja minulle yksi tärkeimmistä.

HeidiHelmiina kirjoitti...

Aino, muistan että blogissasi kuvan näin. Oli niin yllätys, sillä en ollut aiemmin muulla nähnyt, paitsi siis siinä pienessä, ohuessa kirjassa, mistä valokopioni otin.
Jos löydät tekijätiedot, niin se olisi hienoa. Minulla voi olla tiedoissa kirjoitusvirhe ja siksi ei löydy mitään.